Astăzi vom răspunde la întrebarea: merită cumpărarea unei garanții extinse a unui bun?
Bineînțeles că răspunsul va fi unul subiectiv, fiecare alegând în cele din urmă să facă ceea ce dorește.
Să spunem că ne aflăm în situația în care dorim achiziționarea unui automobil pentru uz personal. După îndelungi căutări, să ne imaginăm că ne-am decis asupra modelului și automat și asupra producătorului. Automobilul vine din fabrică cu 3 ani garanție și avem disponibilitatea de a cumpăra încă un an sau doi extra garanție. Ce facem în acest caz? Din punctul meu de vedere, dacă mașina este achiziționată doar pentru uz personal (familial) și nu ne propunem să facem mai mult de 25k km pe an, atunci cel mai bine ar fi să nu achiziționăm niciun pachet de extra garanție. De ce? Pentru că probabilistic vorbind, șanșele ca acea mașină să prezinte un defect in primii 5 ani sunt mici. Producătorul, dacă nu este unul nou intrat pe piață, își calibrează garanția statistic, în așa fel încât să se asigure că nu trebuie să repare prea multe mașini în garanție. Să ne punem puțin și în poziția unui producător: dacă tu știi că după un an urmează să pice cutia de viteze, nu vei alege să oferi 2 ani garanție pentru produsul tău. Simplu. Nu? Din acest motiv, sunt producători care aleg să ofere un număr fix de ani de garanție. În acest caz, nu are rost să ne mai batem capul.
La fel și în cazul televizoarelor sau a altor electrocasnice. Nu are sens să extinzi garanția curentă, atât timp cât nu folosești acel televizor 24 de ore din 24. Ok, dacă ai un cabinet stomatologic și vrei să ai un televizor pentru pacienți, poate în cazul ata ar fi o idee. Dar aici nu mai vorbim de uz casnic, vorbim deja de un business.
Voi ce părere aveți?