Mihai Surdeanu

Unde să NU facem ITP-ul în București

Într-un articol de acum mai multe luni, am precizat faptul că merg doar la spălătorii self-service. De ce? Pentru că vreau să am grijă de mașina mea. Am ajuns la concluzia că nimeni nu va ține mai mult la mașina ta, decât tu, proprietarul.

În plus, în București cel puțin, 80% din spălătoriile auto de cartier aparțin unor rromi sau lucrează cel puțin o persoană de etnie rromă și au un comportament total inadecvat. În ce sens? În primul rând vorbesc urât și te iau la mișto. Eu nu înțeleg asta. Te plătesc și tu mă iei la mișto?

Fix același comportament îl găsești și la service-urile auto. Aici proporția persoanelor de etnie rromă este ceva mai mică, într-adevăr, dar găsești același comportament de cacao.

Am fost la un service auto pentru ITP, undeva pe Prelungirea Ghencea, mai precis la MMC Auto. Pe Google, au review-uri de 3.9, dar experiența mea a fost una dezastruoasă. Asta e și motivul pentru care am ales să scriu un articol pe acest blog. Vă sfătuiesc să evitați service-ul și oamenii care lucrează acolo!

Iată povestea. Cu o săptămână înainte, făcusem programare să vin cu mașina sâmbătă dimineața la ora 8:30. Oamenii deschideau la ora 8:30. Perfect. Trece săptămână respectivă și vine ziua de sâmbătă, când trebuia să mă prezint la service. Zic și făcut. Ajung la service la ora 8:15. Opa! În fața mea, mai era un Renault Symbol. Mă gândesc în sinea mea că nu stă la ITP și că poate așteaptă la service. Poate era vorba despre o simplă revizie, de un schimb de ulei. Sigur intru la 8:30, pentru că am programare! Îi salut pe băieți și aștept să treacă timpul, oamenii să își bea cafeaua și să deschidă garajele.

Nu trece mult timp și se face ora deschiderii. Surpriză! Intră Renault Symbol la ITP. Mă pune necuratul și vorbesc cu un tip de acolo și îi întreb de ce a intrat Symbolul-ul înaintea mea pentru că eu eram cel care avea programare. Îmi răspunde sec că a venit înaintea mea și atunci are prioritate! Îi răspund și eu și îi zic, da, dar eu aveam programare și am venit înainte de 8:30. Trebuia să vin la 7? Mă apucă dracii și îi zic în fața: asta dovedește lipsa totală de neprofesionalism. Mare greșeală am făcut.

În fine, după mai multe zeci de minute de așteptare, intră și mașina mea. Începe testul de noxe. Apoi, cel de frâne. Lucrurile merg rapid. Observ la un moment dat să zic băieții ceva de genul: dar au ieșit foarte bine noxele. Nu înțeleg foarte bine… În fine, apucă oamenii să scrie pe talon că s-a făcut ITP-ul. Apoi, ridică mașina și se uită puțin la tobă. Toba intermediară avea o fisură. Era și prietena mea lângă mine și la un moment dat întreaba: “oare de la ce s-a fisurat?”. Femeile nu le au cu mașinile, dar e de apreciat că avea curiozitatea de a auzi ce se poate petrece. Îi explic. În același timp, băieții de la servici făceau mișto de ce a zis prietena mea și ziceau ceva de genul: “a intrat un soricel și a făcut o mică gaură”.

Amândoi eram plini de nervi. Îmi spune sec că nu pot trece ITP-ul, că ne dă o foaie, dar că în 30 de zile trebuie să remediem problema cu etanșietatea tobii. Nu ieșise nivelul de oxigen. Nu vroiam să le dau bacșiș. Așa că am zis, ok, o să o repar rapid. Pe talon, îmi anulează ITP-ul. Cunoșteam pe cineva din București cu o tinichigerie de cartier. Zis și făcut. Dau o fugă rapede să îmi rezolve problema. După ce realizează sudura, îmi spune că ar mai fi niște puncte unde scapă puțin, la toba din spatele mașinii. Numai că aici este mai complicat de reparat. Ok. Zic să mă duc din nou la băieți, să văd dacă cumva pot să păcălesc calculatorul și să văd dacă iese oxigenul foarte mare.

Din nou pe rampă. De această dată nivelul de oxigen iese mai mic, dar încă nu în limitele admise. Nu îmi poate da ITP-ul. Dar îmi ia încă 40 de lei. Trebuie să fie perfect etanșă. Mă întorc dezamăgit către mașină și dau să plec.

Până să urc în mașină, vine unul din băieții de acolo și îmi spune cu nonșalanță: dacă nu ați fi comentat când ați venit, găseam o variantă să vă trecem cu ITP-ul.

Cu alte cuvinte, dacă nu le reproșeam treaba cu programarea, astăzi aveam ITP-ul, chiar dacă erau mici probleme. Așa, se fac lucrurile ca la carte. Bine, trebuia să dau și șpagă.

Acum, de ce zic de băieții aștia că dau dovadă de totală lipsă de profesionalism?

  1. Nu îi faci o programare unui om și în ziua respectivă îl pui să mai aștepte că vezi doamne ai pierdut tu programările sau nu știu ce s-a întâmplat.
  2. Eu sunt cel care plătește. Tu oferi niște servicii. Chiar dacă pun o întrebare stupidă, este indicat să răspunzi frumos și nu în batjocură, la caterincă.
  3. Oamenii nu dau bon fiscal. Am cerut explicit bon fiscal și inițial au vrut să mă păcălească că vezi doamne se dă după ce revin și trec ITP-ul. What? Păi îți dau 100 de RON pentru operațiunea asta de a-mi da o foaie ca să circul cu ea 30 de zile. De ce nu îmi dai bon fiscal? Ți-am dat niște bani pe un serviciu. Poate nu mai revin deloc și mă duc la un alt servici…
  4. Băieții de acolo, lucrează pe lângă mașină în timp ce fumează. Nu știu exact la ce distanță ar trebui să fumezi, dar dovedesc din nou lipsă totală de profesionalism.
  5. Ok. Te-am enervat și te-am pus să îmi dai un bon fiscal. Totuși, am rămas foarte dezamăgit de bucuria cu care mi-ai zis că dacă nu eram cu gura mare, treceam ITP-ul. Că de fapt se răzbună și de fapt tot eu o să pierd, cel cu gura mare.

Mă gândesc serios să fac o plângere la autoritățile abilitate și să le facă un flagrant, să îi prindă că băieții nu vor să dea bon. Da, mașina nu e în stare perfectă și ei sunt acoperiți. Recunosc asta și nu mă plâng. Urăsc bucuria cu care mi-a tras-o la final. Nu știu dacă e o concidență sau nu că majoritatea băieților de acolo erau de etnie rromă?!

Mihai

Pasionat de IT. Pasionat de viață. Pasionat de tot ceea ce înseamnă a face o viață mai bună, plină de înțelegere, ajutor reciproc și iubire de aproape.

Adaugă comentariu

Arhive

Arhiva personală