Mihai Surdeanu

Sfaturi în alegerea unei teme de WordPress

Salutare!

Vrei să îți deschizi un blog bazat pe platforma WordPress? Perfect. Dacă ești la început de drum, te pot ajuta cu niște sfaturi, astfel încât să nu o dai în bară în momentul în care vrei să alegi o temă pentru viitorul tău blog.

Acest articol face parte dintr-o serie de articole prin care încurajez oamenii să își deschidă bloguri și să își administreze singuri platforma. Dacă încă nu ai ales un domeniu RO pentru blog, îți recomand să citești articolul de aici. Dacă ai deja un domeniu, dar cauți să cumperi și un pachet de hosting, te invit să citești articolul de aici.

Bun. Să îi dăm drumul. Tema blogului este foarte importantă pentru că ea generează prima impresie a utilizatorului. O temă cu probleme, not responsive, cu siguranță va genera o primă impresie negativă, ce va conduce la părăsirea site-ului de către utilizator. Nu întotdeauna, ce-i drept. Există și situația în care, dacă ai un conținut foarte bun pentru articolele tale, să compensezi această problemă.

Acum, în ceea ce privește temele, acestea se împart, în general, în două mari categorii: free sau paid – în funcție de prețul pe care trebuie să îl plătești pentru a le folosi. Astăzi, nu voi sugera nicio temă anume pe care să o folosiți și nici nu voi promova vreo platformă anume de unde să le achiziționați. Sunt teme gratuite foarte bune, dar sunt și teme paid care merită. Atenție! Dacă plătești o sumă de bani pe ceva, nu însemnă că acel lucru este mai bun decât orice lucru gratuit. Sunt teme gratuite care dau clasă multor teme plătite.

Ce mi-am propus eu astăzi? Să îți dau câteva sfaturi în alegerea unei teme perfecte pentru tine și nevoile tale. Iată de ce trebuie să ții cont, din punctul meu de vedere:

  1. Alege o temă care să îți placă și să îți satisfacă nevoile din nișa în care vrei să activezi. Tema este ca o haină. Tu o vei purta cel mai des. Dacă nu îți place, nu îți va da încrederea necesară de a scrie periodic conținut.
  2. În momentul în care ai pus ochii pe o temă, ai grijă să fie una responsive. Cum adică? În ziua de astăzi, majoritatea traficului vine de pe dispozitive cu ecran mic (cum ar fi telefoanele mobile). Dacă tema ta nu se adaptează mai multor tipuri de rezoluții, vei avea de suferit, pentru că vei genera o experiență neplăcută utilizatorului final. Din fericire, 99% din temele create în anul 2020 sunt responsive.
  3. Identifică autorul și asigură-te că acesta din urmă face actualizări periodice. Cel mai important la o temă este ca autorul acesteia să vină periodic cu actualizări. De ce? Pentru că lumea WordPress evoluează. Periodic apar versiuni noi de WordPress și dacă autorul nu va mai actualiza tema, la un moment dat va fi outdated și vei suferi. Ca și o mică paranteză, eu niciodată nu folosesc teme noi apărute, care nu au cel puțin 1 an vechime. Identificarea autorului nu înseamnă să îi cauți numele și adresa unde stă, ci să-i identifici portfoliul de teme. Un autor cu un portfoliu bogat este mai de încredere decât un autor aflat la început de drum.
  4. Caută și citește review-uri despre temă. Dacă tema pe care o dorești are review-uri la activ, îți recomand cu căldură să petreci puțin timp pentru a citi o parte din ele. Nu e nevoie să le citești pe toate. E suficient să citești 5 review-uri pozitive și încă 5 review-uri negative. Ai grijă și de unde le citești, pentru că dacă sunt de pe blogul personal, atunci există și un mic risc de a fi fake unele dintre ele. Trebuie să știi din capul locului că în momentul în care ai achiziționat o temă, ar trebui să primești și support o perioadă de timp. Din păcate, sunt mulți autori care omit acest aspect și nu pun prea mult accent pe support.
  5. Marea majoritate a temelor existente pe piață (fie că sunt gratuite sau premium) sunt bazate pe un framework. De ce? Pentru că îi ajută pe autori să o dezvolte mai repede. Pe lângă multe avantaje pe care un framework le are, unul dintre principalele dezavantaje îl reprezintă faptul că aduce un overhead semnificativ din punct de vedere al performanței. Cu alte cuvinte, parte dintr-un framework sunt și multe caracteristici pe care tema respectivă nu le folosește, dar care vor fi încărcate la tine pe blog. Asta se traduce în consumul mai multor resurse hardware pentru platforma ta online. Să revenim. Dacă tema e bazată pe un framework, poți căuta și review-uri legate de acesta.
  6. Dacă vorbim de o temă premium, înainte de a o cumpăra, asigură-te că ai petrecut cel puțin 10 minute în testarea ei, folosind un demo link. Nu te baza doar pe poze sau pe părerile celorlalți din jurul tău!

Cam acestea ar fi sfaturile pe care doream să le transmit. Să aveți o zi bună!

Mihai

Pasionat de IT. Pasionat de viață. Pasionat de tot ceea ce înseamnă a face o viață mai bună, plină de înțelegere, ajutor reciproc și iubire de aproape.

Adaugă comentariu

Arhive

Arhiva personală