Mihai Surdeanu

De ce compania A are o strategie mai bună decât alte companii?

Preambul: În articolul de astăzi, mă simt nevoit să ascund numele companiilor pentru a evita orice formă de promovare / probleme cu justiția. Va trebui să faceți un mic efort pentru a corela faptele prezentate și pentru a înțelege ceea ce vreau să transmit.

Știri: Compania A se pregătește să dea drumul la vânzări pentru produsul ISE, un nou model de smartphone pentru compania de peste ocean.

Cuvânt înainte: Articolul de astăzi nu este despre acest model de telefon, ci despre strategia celor de la compania A și de ce aceasta este una de succes.

În momentul de față, A are o strategie bună, una dinamică, capabilă să se muleze după vremuri și preferințe. Până acum câțiva ani, A era o companie care își propunea să fie mereu specială. Pentru a avea ceva diferit, trebuia să scoți bani grei din buzunar. Cei care cumpărau produsele companiei A știau asta. Aceasta a condus piața și mai mult decât atât, a vândut și ideea: se pot vinde telefoane care sunt foarte scumpe.

O altă companie, S, a încercat să copieze modelul și să inoveze și ei pe undeva, ca să își justifice prețul piperat. Fiindu-le ceva mai greu să scrie un sistem de operare proprietar, au ales să inoveze tehnologic: să vină cu un telefon care se poate îndoi. Problema este că inovațiile hardware costă foarte mult și probabilitatea să fie un eșec e destul de mare.

De fapt care e problema la compania S? Vă spun eu. Managementul. Nu departamentul de hardware sau software. Managementul nu a inovat nimic în viața lui. Nu știe cu ce se mănâncă. Sunt doar niște oameni care sunt puși să îi coordoneze pe alții și să le stabilească deadline-uri. În final, angajații companiei S nu au avut timpul suficient să testeze inovația. Din dorința managementului companiei S de a lua fața companiei A, produsul a ieșit pe piața așa cum era. Bineînțeles că problemele nu au întârziat să apară, iar imaginea companiei S a avut de suferit. În trecut, compania A și-a pătat imaginea. De ce? Pentru că a vrut să facă un telefon foarte subțire sau să pună o baterie cu capacitate mai mare. Dar au înțeles în timp că prea multă inovație într-un timp scurt strică.

Compania A știe că în momentul de față e greu să mai inovezi ceva. Așa că a început să schimbe strategia din mers. Încep să producă telefoane la prețuri mai accesibile. De ce? Pentru că oamenii au început să nu mai facă credite pentru un telefon. Ce fac celelalte companii? Păi celelalte companii încă se chinuie să dezvolte telefoane scumpe, să maximizeze profitul, să fie numărul 1 în lume. Pentru asta, se chinuie să inoveze tot felul de lucruri și fac rabat de la stabilitate.

Cuvântul cheie este stabilitate. Asta caut și eu și cel mai probabil și mulți alți oameni. Din păcate foamea de bani și de profit este mai importantă decât stabilitatea.

O zi bună să aveți!

Mihai

Pasionat de IT. Pasionat de viață. Pasionat de tot ceea ce înseamnă a face o viață mai bună, plină de înțelegere, ajutor reciproc și iubire de aproape.

Adaugă comentariu

Arhive

Arhiva personală