Mihai Surdeanu

Problema traficului din București

Nu sunt primar al Municipiului București, dar astăzi voi încerca să fac un exercițiu de imaginație și să vorbesc despre problema traficului din București.

La fel ca și în alte capitale europene, super aglomerate, pentru a reduce aglomerația și poluarea în centrul orașului, va trebui să acorzi o atenție deosebită traficului rutier și să încerci să reduci numărul de mașini care tranzitează zi de zi orașul. E o idee bună să sincronizezi semafoarele și să faci pasaje cât mai multe, dar tot nu mi se par suficiente pentru a rezolva problema în totalitate. Ca să poți rezolva o problemă, trebuie atent studiat motivul pentru care această problemă a apărut. De ce merg oamenii cu mașina, în București, la servici? Sunt mai multe motive. Să le luăm pe rând.

În primul rând, oamenii sunt comozi. Apoi, oamenii detestă aglomerația. Nu suportă să meargă într-un metrou sau autobuz super aglomerat. Sunt și oameni care ar merge cu mijloacele de transport în comun dacă ar putea sau dacă nu ar fii nevoiți să schimbe X mijloace până să ajungă în punctul dorit.

Bucureștiul are nevoie de multe magistrale de metrou. Chiar dacă e greu de construit o magistrală și mai scump decât dacă ai face o bandă dedicată doar pentru autobuze, metroul e soluția pe termen lung. Apoi, orașul are nevoie de o centură calumea. Zilnic, zeci sau sute de mii de tiruri tranzitează Bucureștiul de la est (de pe A2) către vest (A1) sau invers. Ele nu au voie să intre în București. Singura lor variantă e Șoseaua de Centură. Aceasta e atât de aglomerată zi de zi, încât de multe ori dacă lucrezi în vestul Bucureștiului (West Gate) și vrei să te duci la Therme după programul de lucru (situat în nordul Bucureștiului), e mai rentabil să o iei prin centrul Bucureștiului, decât pe Șoseaua de Centură. În acest moment, Șoseaua de Centură e gâtuită în foarte multe locuri de multe giratorii sau chiar de indicatorul “Cedează trecerea”. Bucureștiul are nevoie ca de aer de o Autostradă de Centură.

Taxa Oxigen era o idee foarte bună. O idee bună pe care primarul general al Capitalei a avut-o. Păcat că s-a renunțat. De ce centrul Londrei sau a Parisului nu e la fel de aglomerat ca la noi? Pentru că acolo trebuie să plătești ca să-l tranzitezi. De ce să nu fie și la noi așa? Este păcat totuși să în urma unui sondaj pe Facebook acestui proiect a fost oprit. Doamna Firea nu a avut curajul să meargă mai departe cu el. De ce? Păi simplu, e an electoral și nu vrea să își pună în cap mii de oameni.

Acum un an, Elveția promitea 150.000 de franci elevețini pentru oricine care va reuși să pirateze sistemul lor de vot eletronic. Nu știu dacă știați, dar în Elveția sistemul de vot eletronic e implementat de câțiva ani buni. Și mai e ceva. În Elveția, toate inițiativele importante sunt votate de către electorat printr-un sistem de vot electronic. Citiți pe wikipedia mai multe, dacă nu mă credeți. Și în Estonia există vot eletronic. De ce sunt supărat? Pentru că doamna Firea pe mine nu m-a întrebat (chiar dacă am CI pe București) dacă sunt de acord sau nu cu Taxa Oxigen.

Voi ce părere aveți?

Mihai

Pasionat de IT. Pasionat de viață. Pasionat de tot ceea ce înseamnă a face o viață mai bună, plină de înțelegere, ajutor reciproc și iubire de aproape.

Adaugă comentariu

Arhive

Arhiva personală