Mihai Surdeanu

Review Dacia Duster

De la mijlocul lunii octombrie a anului trecut, sunt proaspătul posesor al unui autoturism marca Dacia – modelul Duster. Modelul este pe benzină, 1.33 TCE 150 CP (4×2). Primul autoturism Dacia care ar prinde 200 km/h. Am zis ar prinde, pentru că eu până acum nu am depășit 3100 de turații, chiar dacă oficial am trecut de perioada de rodaj (acum am aproape 4000 de km, rodajul fiind undeva la 1000 – 1500 km). Viteza maximă cu care am mers până acum a fost 145 km / oră, iar turometrul era undeva la 3000 de turații.

Review-ul pe care urmează să îl fac este puțin mai atipic, în sensul în care nu voi pune niciun material video sau nicio poză. Pur și simplu vreau să vă las câteva impresii despre mașină, impresii de altfel, personale.

Și ca să nu mai stăm mult la taclale, să începem:

  • Modelul 4 x 2 se încadrează la Rabla, pe când 4 x 4 nu se încadra. Asta a fost unul din motivele pentru care am ales 4 x 2, pentru că am folosit și un tichet Rabla.
  • În plus, 4 x 4 nu prea merita în cazul meu, pentru că nu sunt așa mare fan drumuri forestiere. Nu zic că nu îmi plac, dar în zonele muntoase, prefer plimbările la braț. Apoi, iarna nu prea merg la munte cu mașina. Așa că 4 x 2 a fost alegerea perfectă.
  • Echiparea aleasă a fost SL Orange – asta pentru că am vrut full option. Doar pachetul de hărți de la Dacia nu l-am luat, pentru că nu avea rost. Mașina vine cu Android Auto și Apple Car Play. Dacă am nevoie de navigație, folosesc Waze sau Google Maps. Sincer, nu văd de ce mai e nevoie ca producătorii auto să dezvolte propria navigație când avem deja Waze sau Google Maps.
  • Revenind la motor, mașina are o dinamică bună. Nu mai amintesc de faptul că motorul are turbină și este dezvoltat de alianța Renault – Nissan, fiind același motor de pe Nissan Qashqai. Accelerația este de 10.4 secunde pentru a atinge suta. Aerodinamica mașinii nu ajuta accelerația, chiar dacă s-au făcut niște progrese în acest sens. Motorul asta dacă îi iei și îl pui pe un Golf, va rupe.
  • Garda la sol este undeva la 21 de cm și unghiurile de degajament sunt foarte bune. Poți urca ușor bordurile, iar dacă iei niște gropulețe mai mari nu riști să atingi ceva pe dedesubt.
  • Revin puțin la dotări. Ordinea lor este pur și simplu aleatoare:
    • Mașina nu are cheie fizică, ci o cartelă (cu alte cuvinte este keyless). Da, știu că o ziceți că este o fiță, dar mie mi se pare o chestie făinuță să ai cheia în buzunar și când vii de la cumpărături cu sacoși grele în mână, să nu mai fii nevoit să scoți cheia din buzunar. Era super fain dacă se deschidea și portbagajul automat…
    • Scaunele încălzite sunt super bune iarna. Nu săriți. Știu că iarna nu mai e la noi cum era odată, dar merită să le ai acolo. Dacă era și volanul încălzit era genial.
    • Apoi, iubesc Cruise Control-ul și comenzile de pe volan. Pe autostradă folosesc numai Cruise Control. Funcția de limitare a vitezei mi se pare complet inutilă. Tot legat de comenzile de pe volan, un mic minus ar fi faptul că nu sunt iluminate, noapte având ceva probleme în apăsarea butonului dorit.
    • Avertizorul de unghi mort este aproape inutil. Mi se pare o funcție mai bună pentru soferițe. Nu vreau să fiu misogin, dar anumite soferițe au nevoie de această funcție.
    • Cameră video spate + senzori de parcare. Poți să te descurci și să fără ei, dar cu ei poți parca mai ușor în locuri mai strâmte. Funcții bune dacă folosești mașina în București.
    • Geamuri electrice. Evit să deschid geamurile când sunt în mașină. Așa că nu este o dotare care să îmi fie utilă.
    • Aer condiționat automat și monozonal. Bi-zonal era perfect. Folosesc aerul condiționat atunci când e cald – asta în detrimentul opțiunii de a lăsa geamurile…
    • Mașina vine echipată cu cauciucuri all-season din fabrică. Vestea asta a fost super bună pentru mine. Vreau să folosesc doar caciucuri all-season, să nu îmi mai bat capul să le schimb anul. Sunt conștient că o să îmi sară lumea în cap, dar e doar o dorință de a mea… Legat de cauciuri, pe umed sau zăpadă, mașina derapează foarte mult. Așă că mare grijă cu ele!
    • Spațiile de depozitare din interiorul mașinii le-aș pune la capitolul minusuri. Cred că puteau să facă lucrurile mai bine! Spațiul în care a fost gândit să vină telefonul e destul de mic, motiv pentru care telefoane de genul OnePlus 6T nu încap acolo. Telefonul îl țin în altă parte, motiv pentru care firul dintre telefon și sistemul media stă lălâi (ca să nu zic că te poate deranja la schimbatul vitezelor).
    • Scaunele din față sunt un plus față de modelul anterior, dar, personal, consider că sunt mai mult decât acceptabile. În cazul meu, nu stau mai mult de 3 ore în mașină, la volan, fără să iau o pauză sau să mă mai plimb.
    • Spațiul din portbagaj este arhisuficient pentru o mașină de familie.
  • Simt că un mare minus la mașina asta este softul și partea de electronică. De ce spun asta? De multe ori sunt cu cheia în buzunarul din stânga și cheia nu e văzută atunci când sunt în mașină, motiv pentru care nu pot porni mașina. Până nu pun cheia sub panoul de control a climatizării, problema nu se rezolvă… Bateria cu siguranță e ok! Apoi, am mai avut o experiență puțin ciudată cu softul. Am venit la un moment dat de acasă, de la Brăilă, pe autostrada A2, către București. La un moment dat pe autostradă am pus benzină de la arhicunoscuta stație OMV. Am făcut plinul. După ce dau din nou să pornesc, mă uit la indicator pe bord să văd dacă e full. Surpriză! Indicatorul arăta fix valoarea dinainte să fac plinul. Plec de la pompă, mai merg 10 metri și opresc din nou mașina. O repornesc din nou… La fel. Mă asigur din nou că capacul de la rezorvor e închis cum trebuie. Și-a revenit abia în București, după ce am oprit din nou mașina și am stat mai mult timp cu ea oprită.
  • Iubesc faptul că mașina este pentru România. Suspensiile sunt destul de moi, atenuează destul de bine șocurile și gropile patriei. Într-adevăr, nu este o mașină de viteză, dar dacă vrei să te duci într-un concediu prin Europa, nu o să simți că mergi într-un trabant.
  • Cel mai mare plus al mașinii ăsteia este raportul preț / calitate. Nu este o mașină ieftină, dar sper să fie o mașină care își face treaba.

Cam atât aș avea de spus. Revin anul viitor cu continuarea. Sper să nu fie nevoie să revin mai repede!

Mihai

Pasionat de IT. Pasionat de viață. Pasionat de tot ceea ce înseamnă a face o viață mai bună, plină de înțelegere, ajutor reciproc și iubire de aproape.

2 comentarii

  • Nu ne-ai spus daca te-ai lovit de problemele de care se plang posesorii de duster 2018-2019
    1. Timoneria. (se aude ca vor sa o schimbe,: sunt posesori care au schimbat si cate 3 cutii de viteze).
    2. Sirenajul( de un an si ceva tot promit o rezolvare la problema asta)
    3.La majoritatea dusterelor chederul de la usile spate freaca de stalp si se ia vopseaua pana la tabla (am vazut celebra filmare in care usile fatza au rupt chederul de pe parbriz)
    4.Probleme la usita de la rezervorul de combustibil

  • Salut George,

    O sa incerc sa iti raspund cat mai prompt.
    1. Se aude putin, dar mi se pare mult mai precisa decat timoneria unui Logan din 2009. (Masina precedenta a fost un Logan din 2009 – 1.4 MPI).
    2. De sirenaj am auzit si eu, dar problema e la Diesel mai mult. Nu prea stiu cazuri de sirenaj la benzinar. Nu am nicio problema de acest gen.
    3. Momentan nu am observat aceasta problema. Am un foarte bun prieten care lucreaza la Dacia – Renault si m-a pus in tema cu aceasta problema. Intr-adevar sunt ceva probleme cu chederele (si la usile din fata si la cele din spate), dar la mine moment nu a aparut nimic notabil. Masina o spal doar la spalatorii self servici si cand o sterg, ma uit atent la lucrurile astea.
    4. Nu am observat nicio problema cu usita.

    Masina e relativ noua si probabil de-asta anumite probleme nu au aparut. Promit ca o sa mai vin si cu alte review-uri atunci cand e cazul.

Articole recomandate

Arhive

X